February 21, 2024

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

ΔΕΔΔΗΕ: Αποζημίωση έως 600 ευρώ σε περίπτωση μπλακ άουτ

Τη Μεγάλη Τετάρτη, 20 Απριλίου 2022 καταβάλλεται το έκτακτο «Δώρο Πάσχα 2022»
Σας «κάηκε» ηλεκτρική συσκευή από τις αυξομειώσεις στην τάση του ηλεκτρικού ρεύματος; Δείτε πώς μπορείτε να αποζημιωθείτε από τον ΔΕΔΔΗΕ με απλή αίτηση online.

Αποζημίωση μέχρι και τα 600 ευρώ έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν πολίτες που είχαν προβλήματα με την ηλεκτροδότηση τους και εξαιτίας των προβλημάτων αυτών υπέστησαν κάποια ζημιά σε ηλεκτρική τους συσκευή. Η αίτηση γίνεται μέσα από την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ σε ειδική πλατφόρμα με την διαδικασία να είναι αρκετά απλή.

Τι πρέπει να κάνετε αν σας χάλασε ηλεκτρική συσκευή λόγω μπλακάουτ ή πτώση τάσης ρεύματος

Όσοι πολίτες έχουν υποστεί βλάβη σε ηλεκτρονική τους συσκευή μπορούν να μπουν στην ειδική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ ΕΔΩ και να επιλέξουν αρχικά την επιλογή «Αιτήματα επικοινωνίας» και εν συνεχεία την υποκατηγορία «αποζημιώσεις».

Ο κάθε πολίτης θα πρέπει να υποβάλλει τη σχετική αίτηση κατά το δυνατόν εντός της ίδιας ημέρας ή εντός των είκοσι (20) επόμενων εργάσιμων ημερών από την ημέρα που έγινε η ζημιά. Ο πολίτης θα χρειαστεί να γράψει στην πλατφόρμα κάποια προσωπικά στοιχεία για να υποβάλλει την αίτηση. Σημειώνεται πως η αποζημίωση αυτή αφορά μόνο σε τυχόν ζημιά σε ηλεκτρονική συσκευή.

Η χορήγηση του χρηματικού ποσού, το οποίο ανέρχεται κατά μέγιστο στα 600 € ανεξαρτήτως τύπου παροχής (σε εφαρμογή από 03/05/2020 της Απόφασης 1151Α/2019 της ΡΑΕ), θα πραγματοποιείται εφόσον συντρέχουν ταυτοχρόνως οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Ο Καταναλωτής ενημερώσει το συντομότερο δυνατόν τον ΔΕΔΔΗΕ για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση αποζημίωσης
  • Ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει στοιχεία, πληροφορίες ή ευρήματα βάσει των οποίων να τεκμηριώνεται ότι σημειώθηκε διακοπή του ουδετέρου αγωγού του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης (με συνέπεια πολύ μεγάλη ανύψωση της τάσης του δικτύου από τις ονομαστικές τιμές) από λόγους ανωτέρας βίας. Ο ΔΕΔΔΗΕ διερευνήσει τις αιτίες βλάβης / αστοχίας του υλικού, ιδιαίτερα σε σχέση με τις ευθύνες και υποχρεώσεις του Διαχειριστή του Δικτύου, αλλά και λόγω ενδεχόμενου ελαττώματος του υλικού, και αποδείξει ή έστω πιθανολογήσει βάσιμα και εγγράφως το χαρακτηρισμό της «τυχαίας» διακοπής του ουδετέρου. Σε κάθε περίπτωση, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να παρέχει κάθε σχετικό στοιχείο στον Καταναλωτή.
  • Ο Καταναλωτής θέσει επί 2 ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό, που έχει υποστεί βλάβη στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.
  • Ο Καταναλωτής θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία: Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση, λόγω διακοπής του ουδετέρου του δικτύου Διανομής Χαμηλής Τάσης, βάσει τεχνικών ευρημάτων και στοιχείων, και Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
  • Ο Καταναλωτής υπογράφει υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνει ρητώς και ανεπιφυλάκτως ότι η ζημία στις συσκευές ή στον εξοπλισμό του οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου, θεωρεί ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει από το ΔΕΔΔΗΕ για την ανωτέρω αιτία είναι απολύτως εύλογο και σε απόλυτη αντιστοιχία με τη ζημία την οποία έχει υποστεί, καταβάλλεται από το ΔΕΔΔΗΕ προς αυτόν σε πλήρη και ολοσχερή εξόφληση της εν λόγω ζημίας του και ικανοποιείται πλήρως από αυτό.

Όπως τονίζεται δεν χορηγείται αποζημίωση για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών που οφείλονται σε τυχαίες βλάβες υλικών του δικτύου, πλην τυχαίας βλάβης του ουδετέρου αγωγού του δικτύου χαμηλής τάσης, καθώς και για βλάβες συσκευών που δεν συσχετίζονται, χρονικά ή με βάση την τοπολογία του δικτύου, με συμβάν του δικτύου καθώς και για βλάβη μη οφειλόμενη σε υπαιτιότητα υπαλλήλων ΔΕΔΔΗΕ ή συνεργαζόμενων εργολάβων, από σχετικές πράξεις ή παραλείψεις τους, ούτε σε λόγους ανωτέρας βίας

Εντός 15 ημερών η απόφαση του ΔΕΔΔΗΕ

Ο ΔΕΔΔΗΕ θα αποφασίζει επί των αιτήσεων Καταναλωτών εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή τους, προστιθέμενου του χρόνου τυχόν καθυστέρησης από πλευράς Καταναλωτή για την υποβολή στοιχείων που του ζητούνται. Ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλλει το χρηματικό ποσό, στην περίπτωση αποδοχής της αίτησης, εντός ενός μηνός από την απόφαση επί της αίτησης.

πηγή: https://www.dnews.gr

Facebook
Twitter
Pinterest