November 27, 2022

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

9 τρόποι για να αντικαταστήσεις τη ζάχαρη στην καθημερινότητα σου

Η ζάχαρη είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα συστατικά στη σύγχρονη διατροφή. Έχει συσχετιστεί με πολλές σοβαρές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και του καρκίνου. Ένα μεγάλο πρόβλημα με τη ζάχαρη είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι την καταναλώνουν σε μεγάλες ποσότητες χωρίς να το γνωρίζουν. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γλυκάνετε τα τρόφιμα χωρίς να προσθέσετε ζάχαρη. Παρακάτω σας παραθέτουμε 9 φυσικά υποκατάστατα ζάχαρης με τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να μειώσετε την χρήση και κατανάλωση ζάχαρης.

1. Στέβια

Η Στέβια είναι ένα φυσικό γλυκαντικό που παράγεται από τα φύλλα ενός φυτού της Νότιας Αμερικής που είναι επιστημονικά γνωστό ως Stevia rebaudiana. Η Στέβια περιέχει την ουσία στεβιόζη ή στεβιόλη η οποία μπορεί να είναι έως 350 φορές πιο γλυκιά από τη ζάχαρη και έχει ελαφρώς διαφορετική γεύση από τη ζάχαρη. Η Στέβια επίσης έχει μηδαμινές θερμίδες σε αντίθεση με τη ζάχαρη η οποία έχει περίπου 380 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια.

2. Ξυλιτόλη

Η ξυλιτόλη είναι μια αλκοόλη ζαχάρου με γλυκύτητα παρόμοια με αυτή της ζάχαρης. Η ξυλιτόλη περιέχει 2,4 θερμίδες ανά γραμμάριο περίπου 40% λιγότερες θερμίδες από τη ζάχαρη. Αυτό που κάνει την ξυλιτόλη ένα πολλά υποσχόμενο υποκατάστατο ζάχαρης είναι η έλλειψη φρουκτόζης, η οποία είναι το κύριο συστατικό που ευθύνεται για τις περισσότερες επιβλαβείς επιδράσεις της ζάχαρης. Σε αντίθεση με τη ζάχαρη, η ξυλιτόλη δεν αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου ή ινσουλίνης στο αίμα σας.

3. Ερυθριτόλη

Η ερυθριτόλη είναι αλκοόλη ζάχαρης η περιέχει 0,24 θερμίδες ανά γραμμάριο. Το σώμα μας δεν διαθέτει τα κατάλληλα ένζυμα για να διασπάσει την πλειοψηφία της ερυθριτόλης, έτσι το μεγαλύτερο μέρος του απορροφάται απευθείας από την κυκλοφορία του αίματός σας και αποβάλλεται αμετάβλητο με τα ούρα σας. Επιπλέον, η ερυθριτόλη δεν αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου, ινσουλίνης, χοληστερόλης ή τριγλυκεριδίων στο αίμα, επομένως, δεν έχει τις βλαβερές συνέπειες που έχει η κανονική ζάχαρη.

4. Ζάχαρη καρύδας

Η ζάχαρη καρύδας προέρχεται από το φοίνικα καρύδας και έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη. Περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και κάλιο, καθώς και αντιοξειδωτικά. Επίσης, περιέχει ινουλίνη η οποία είναι ένας τύπος διαλυτής ίνας που έχει αποδειχθεί ότι επιβραδύνει την πέψη, αυξάνει το αίσθημα πληρότητας και τροφοδοτεί τα υγιή βακτήρια στο έντερο. Παρ ‘όλα αυτά, η ζάχαρη καρύδας είναι υψηλή σε θερμίδες και θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

5. Μέλι

Το μέλι είναι σαφώς μια καλύτερη επιλογή από την ζάχαρη. Αποτελείται κυρίως από μείγμα γλυκόζης (~44%) και φρουκτόζης (~50%). Περιέχει μικρές ποσότητες βιταμινών και μετάλλων και είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών. Τα φαινολικά οξέα και τα φλαβονοειδή στο μέλι είναι υπεύθυνα για την αντιοξειδωτική του δράση, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη, της φλεγμονής, των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου. Ενώ το μέλι έχει πολλά υποσχόμενα οφέλη για την υγεία, περιέχει φρουκτόζη, η οποία μπορεί να συμβάλει σε ένα σωρό προβλήματα υγείας. Γι’ αυτό το λόγο χρειάζεται μέτρο στη κατανάλωση του.

6. Μελάσα

Η μελάσα είναι ένα γλυκό, καφέ υγρό με παχιά, σιροπιαστή σύσταση. Περιέχει πολλές βιταμίνες και μέταλλα, καθώς και αρκετά αντιοξειδωτικά. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητά του σε σίδηρο, κάλιο και ασβέστιο μπορεί να ωφελήσει την υγεία των οστών και της καρδιάς. Συνολικά, η μελάσα κάνει μια εξαιρετική αντικατάσταση της ραφιναρισμένης ζάχαρης, αλλά η κατανάλωσή της θα πρέπει να γίνεται με μέτρο καθώς εξακολουθεί να είναι μια μορφή ζάχαρης.

7. Σιρόπι σφενδάμου

Το σιρόπι σφενδάμου είναι ένα παχύρευστο, ζαχαρούχο υγρό που παράγεται από το σάκχαρο του σφενδάμου. Περιέχει μια αξιοπρεπή ποσότητα μετάλλων όπως το ασβέστιο, του κάλιο, του σίδηρο, του ψευδάργυρο και του μαγγάνιο. Περιέχει επίσης και ορισμένα αντιοξειδωτικά.

8. Νέκταρ αγαύης

Το νέκταρ αγαύης παρέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά από την κανονική ζάχαρη αλλά λιγότερα από το μέλι. Η γεύση του είναι παρόμοια με το μέλι και δεν έχει την πικρή επίγευση ορισμένων υποκατάστατων ζάχαρης. Είναι πολύ γευστικό, οπότε μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε αρκετά μικρές ποσότητες. Ωστόσο, είναι πλούσιο σε θερμίδες και περιέχει πολλή φρουκτόζη που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και παχυσαρκία σε υπερβολικές ποσότητες.

9. Πετιμέζι

Το πετιμέζι είναι ένα παχύρρευστο σιρόπι με σκούρο χρώμα το οποίο παράγεται από τον μούστο των σταφυλιών. Στην ουσία το πετιμέζι είναι συμπυκνωμένο σταφύλι με αρκετά γλυκιά γεύση η οποία αφήνει και μια πικρή επίγευση. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πετιμέζι εκτός από σιρόπι έχει και αρκετά καλή θρεπτική αξία καθώς περιέχει βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά.

πηγή:https://organicon.gr

Facebook
Twitter
Pinterest

RELATED POSTS