May 17, 2022

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

Αποκατάσταση όσων νόσησαν με κορονοϊό με καθημερινή άσκηση

«Προστασία από τις ιώσεις προσφέρει η καθημερινή ήπια σωματική άσκηση, καθώς βελτιώνει την άμυνα του οργανισμού και φαίνεται να βοηθάει στη γρήγορη αποκατάσταση ατόμων που έχουν νοσήσει από Covid ή από post Covid σύνδρομο» σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ομότιμος καθηγητής ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ Αστέριος Δεληγιάννης.

Ο κ. Δεληγιάννης, αναφέρθηκε στην αποκατάσταση των ατόμων που νόσησαν από covid, με αφορμή την κεντρική ομιλία του με θέμα «Άθληση στην εποχή του κορονοϊού: Ωφέλη και κίνδυνοι» στο 11ο Διεθνές Συνέδριο Αθλητιατρικής “Ιατρική της Άθλησης στον 21ο αιώνα”, το οποίο διοργανώνει, 1-3 Απριλίου, το Εργαστήριο Αθλητιατρικής ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ σε συνεργασία με το Ελληνικό Κολλέγιο Αθλητιατρικής.

«Η άσκηση ήταν και είναι απαραίτητο στοιχείο στην όλη αντιμετώπιση της πανδημίας γιατί ενισχύει τον ανοσοποιητικό μηχανισμό. Αν κάποιος προσβληθεί από Covid, ακόμη κι αν εμφανίσει post Covid σύνδρομο, η μετρίου βαθμού άσκηση βοηθάει στην αποκατάσταση των διαταραχών. Από την άλλη η εντατική άσκηση μειώνει την άμυνα του οργανισμού. Η υπερεξαντλητική άσκηση αυξάνει την πιθανότητα νόσησης από ιογενείς λοιμώξεις, μια από τις οποίες είναι και η Covid.

Άρα, θα πρέπει κανείς να αποφεύγει την πολύ εξαντλητική άσκηση στην περίοδο αυτή, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ένα νέο άτομο που δεν έχει προσαρμογές και (πρέπει) να περιορίζεται σε ήπια άσκηση. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ και όλων των φορέων, για να είναι αποτελεσματική η άσκηση πρέπει να είναι καθημερινή, να γίνεται τουλάχιστον μισή με μία ώρα την ημέρα , να καταναλώνει ο ασκούμενος γύρω στις 2.500-3.000 θερμίδες την εβδομάδα» σημειώνει ο κ. Δεληγιάννης αναφερόμενος στην άσκηση όσων δεν είναι αθλητές.

Παράλληλα τονίζει ότι η άσκηση που βοηθάει το καρδιοαναπνευστικό είναι η αερόβια, όπως πχ είναι η βάδιση, το ποδήλατο, το κολύμπι, όταν κανείς ανεβάζει 120-140 παλμούς και υπογραμμίζει ότι παράλληλα με την αερόβια άσκηση πρέπει να γίνονται και στατικές ασκήσεις με αντιστάσεις και ασκήσεις ευλυγισίας, διότι αποτρέπουν την μυική ατροφία ιδίως στα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Όσον αφορά τους αθλητές ο κ.Δεληγιάννης επισημαίνει ότι θα πρέπει να έχουν σωστές προσαρμογές μέσω της προπόνησης , δηλαδή να είναι καλά προπονημένοι εάν θέλουν να κάνουν μαραθώνιο ή υπερμαραθώνιο, ενώ όσοι αθλητές έχουν προσβληθεί από Covid μπορούν να συνεχίσουν κανονικά την άθληση μετά την αρνητικοποίησή τους.

Εφόσον όμως, λόγω Covid, έχει προσβληθεί η καρδιά τους ή έχουν ίνωση οι πνεύμονές τους , τότε θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ασθενείς και θα πρέπει να αποκατασταθεί η υγεία τους πριν επιστρέψουν στις αθλητικές δραστηριότητες.

Ο κ.Δεληγιάννης υπογραμμίζει ότι στην αρχή της πανδημίας, κατά το διάστημα που είχαν σταματήσει οι αθλητικές δραστηριότητες, οι αθλητές έχασαν τις προσαρμογές τους λόγω ελλιπούς προπόνησης και ελλιπών αγώνων, ενώ σε πολλούς εμφανίστηκαν και ψυχολογικές διαταραχές.

«Δυστυχώς είχαμε και θανάτους αθλητών λόγω Covid γιατί ακόμη και ένα νεαρό άτομο με γερό οργανισμό μπορεί να προσβληθεί από κορονοϊό και μάλιστα να έχει άσχημη πορεία. Ο κορονοϊός δεν προσβάλει μόνο τα άτομα που έχουν συννοσηρότητες αλλά προσβάλει και δημιουργεί προβλήματα ακόμη και σε νεαρά άτομα. Ιδιαίτερα είχαμε στα άτομα αυτά αυξημένο ποσοστό από μυοκαρδίτιδες λόγω Covid.

Ειδικά για τους αθλητές οι οποίοι έχουν προσβληθεί από Covid υπάρχουν οδηγίες από όλες τις Ομοσπονδίες, ανάλογα με το άθλημα, για το πότε μπορεί να επιστρέψει ο αθλητής στους αγωνιστικούς χώρους. Για έναν αθλητή που δεν θα εμφανίσει επιπλοκές η επιστροφή είναι πολύ γρήγορη. Κάποτε λέγαμε επιστρέφει μετά από λίγο περισσότερες ημέρες, τώρα λέμε μετά από 4-5 μέρες.

Ο αθλητής επιστρέφει εφόσον έχει αρνητικοποιηθεί και δεν έχει συμπτώματα. Για τους αθλητές που έχουν εκδηλώσει αρκετά συμπτώματα, ιδίως στην καρδιά και ιδιαίτερα μυοκαρδίτιδες η επιστροφή καθυστερεί πολύ, γίνεται μετά από έξι μήνες. Πρέπει η βλάβη στο μυοκάρδιο να έχει περάσει για να μπορέσει να επιτραπεί η επιστροφή στους αγωνιστικούς χώρους» προσθέτει ο κ. Δεληγιάννης.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Facebook
Twitter
Pinterest

RELATED POSTS