Παίρνεις αντιβίωση; Μάθε πως θα αποφύγεις τις παρενέργειες

Τα αντιβιοτικά είναι ένα από τα πιο ισχυρά όπλα που έχουμε στη διάθεσή μας για να αντιμετωπίσουμε πολλών ειδών ασθένειες και λοιμώξεις. Χάρη σ’αυτά τα όπλα άλλωστε έχει ανέβει τόσο πολύ το προσδόκιμο ζωής. Παρ’ όλη τη χρησιμότητά  τους όμως τα αντιβιοτικά δεν πρέπει να παίρνονται αυτοβούλως χωρίς τη συνταγή γιατρού, γιατί αν γίνεται υπερκατανάλωση οι ιοί γίνονται πολύ πιο ανθεκτικοί άρα και πολύ πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Αν όμως πρέπει να πάρετε οπωσδήποτε αντιβίωση υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να προσέξετε για να μην έχετε παρενέργειες και να ξεμπερδεύετε μια ώρα αρχύτερα.

Μείνετε μακριά από αλκοόλ

Αν και οι περισσότερες αντιβιώσεις θα κάνουν τη δουλειά τους ακόμα κι αν πιείτε λίγο αλκοόλ, ωστόσο υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνει κάποια αντίδραση που θα σας προκαλέσει δυσάρεστα συμπτώματα, όπως ναυτία, τάση για έμετο, ζαλάδες, αδυναμία ή και ταχυπαλμία. Ειδικότερα, η μετρονιδαζόλη (χορηγείται για κολπικές λοιμώξεις), η τινιδαζόλη (χορηγείται για κολπίτιδες) και το ζεύγος σουλφαμεθοξαζόλη-τριμεθοπρίμη (χορηγείται για ουρολοιμώξεις και λοιμώξεις των αυτιών) είναι πολύ πιο εύκολο να προκαλέσουν αυτές τις παρενέργειες αν συνδυαστούν με αλκοόλ.

Το νού σας στην αντισύλληψη

Κάποιες δραστικές ουσίες που βρίσκονται σε αντιβιώσεις μπορεί να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα των αντισυλληπτικών χαπιών και να μειώσουν την αποτελεσματικότητά τους. Πιο συγκεκριμένα, η ριφαμπικίνη που χορηγείται για τη μηνιγγίτιδα και η ριφαμπουτίνη που χορηγείται για τη φυματίωση μπορεί να μειώσουν τα επίπεδα των ορμονών που αποτρέπουν την ωορρηξία. Έτσι, το πιο συνετό θα ήταν να χρησιμοποιείτε και άλλου είδους προφύλαξης κατά τη διάρκεια της θεραπείας σας.

Η σωστή διατροφή… το Α και το Ω!

Η διατροφή είναι γενικότερα ένας από τους πιο βασικούς παράγοντες για να μπορέσουμε να χτίσουμε ένα γερό ανοσοποιητικό σύστημα. Ειδικά όταν είμαστε άρρωστοι και πρέπει να πάρουμε και αντιβίωση τότε είναι που πρέπει να προσέχουμε πολύ την ποιότητα τους φαγητού μας. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να ακολουθούμε τις οδηγίες του γιατρού για τη σωστή χρήση του φαρμάκου. Κάποιες αντιβιώσεις πρέπει να τις λαμβάνουμε με άδειο στομάχι για καλύτερη απορρόφηση από τον οργανισμό, ενώ κάποιες άλλες πρέπει να τις παίρνουμε μετά το φαγητό γιατί μπορεί να προκαλέσουν έντονο στομαχόπονο.

Τα προβιοτικά είναι ο καλύτερός μας φίλος

Οι αντιβιώσεις έχουν τη δυνατότητα να εξοντώνουν τα παθογόνα βακτήρια που προκαλούν ασθένειες. Δυστυχώς όμως πολλές φορές καταστρέφουν και τα καλά βακτήρια που βρίσκονται στη χλωρίδα του εντέρου αλλά και του κόλπου, με αποτέλεσμα να προκαλούνται εντερικές διαταραχές (διάρροιες) αλλά και μυκητιάσεις του κόλπου. Γι’ αυτό κρίνεται απολύτως απαραίτητο να παίρνετε μεγαλύτερες ποσότητες προβιοτικών τόσο από την τροφή όσο και από κάψουλες. Κεφίρ, γιαούρτι, γάλα, αριάνι και μαλακά τυριά θα γίνουν οι καλύτεροί σας φίλοι.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

RELATED POSTS