Πώς να αποφύγεις το hangover μετά το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι

Μπορεί και φέτος ο κορονοϊός να μας χάλασε τα σχέδια και να μην κάνουμε τα ξέφρενα πάρτυ που ονειρευόμασταν, ωστόσο και πάλι οι περισσότεροι θα βρεθούμε σε γιορτινά τραπέζια, παρέα με τους αγαπημένους μας. Τραπέζια όπου υπάρχουν κάθε λογής καλούδια και εδέσματα αλλά κυρίως ρέει άφθονο αλκοόλ. Τί γίνεται όμως αν παρασυρθεί κάποιος και το “τσούξει” λίγο παραπάνω; Δύσκολο και δυσάρεστο να ξυπνήσεις με ένα άσχημο hangover. Μάθε παρακάτω τι μπορείς να κάνεις αλλά και να αποφύγεις για να μην γυρίζει όλος ο κόσμος το επόμενο πρωί.

Νηστικό αρκούδι δεν χορεύει…και δεν πίνει

Καλό θα ήταν πριν αρχίσετε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών να έχετε γεμάτο στομάχι και ειδικά να έχετε καταναλώσει κάποια λιπαρά. Η κατανάλωση λιπαρών τροφών καθυστερεί την απορρόφηση του οινοπνεύματος, καθώς το λάδι ή το λίπος που περιέχουν καλύπτει το βλεννογόνο του στομάχου και του εντέρου.

Αποφύγετε τα κοκτέιλ με ανθρακικό

Γενικά τα ανθρακούχα αναψυκτικά ευνοούν την γρηγορότερη απορρόφηση του αλκοόλ από τον οργανισμό. Γι’ αυτό προτιμήστε τα σκέτα ποτά με λίγο πάγο και όχι τα κοκτέιλ.

Μην τα ανακατεύεις γιατί….θα ανακατευτείς

Προσπαθήστε να μην αλλάζετε ποτά και να δοκιμάζετε απ’ όλα. Αν έχετε ξεκινήσει με ουίσκι για παράδειγμα, μη το γυρνάτε σε τζιν. Η ανάμειξη των ποτών δημιουργεί μια βόμβα μέσα στο στομάχι σας και μάλλον οι αντιδράσεις που γίνονται μέσα στο στομάχι σας δε θα σας βγουν σε καλό.

Πάρτε το χρόνο σας

Προσπαθήστε να μην καταναλώνετε το ποτό σας πολύ γρήγορα, δηλαδή κάτω από τη μία ώρα. Σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς αποβολής και το αλκοόλ απορροφάται γρηγορότερα.

Πιείτε μπόλικο νερό 

Επειδή το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση, όταν νιώθετε δίψα πιείτε νερό και όχι από το ποτό σας. Με την ενδιάμεση κατανάλωση νερού προκαλείται και συχνοουρία ,οπότε αποβάλλετε και πιο γρήγορα την αλκοόλη από τον οργανισμό σας. Ένα ακόμα κόλπο είναι να βάζετε παγάκια στο ποτό σας, έτσι ώστε να αυξάνεται ο όγκος του ποτού, χωρίς να αυξάνεται η περιεκτικότητά του σε αλκοόλη.

Μη σας ξεγελούν τα “αθώα” λικεράκια

Τα λικέρ και τα γλυκά κρασιά μπορεί να έχουν λιγότερους βαθμούς αλκοόλ αλλά λόγω της μεγάλης ποσότητας γλυκόζης που περιέχουν επιταχύνουν την απορρόφηση της αλκοόλης από τον οργανισμό. Επίσης λόγω της ευχάριστης γεύσης και του μοσχομυριστού τους αρώματος τα λικέρ καταναλώνονται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα με αποτέλεσμα να μεθάτε πολύ πιο εύκολα.

Ρίξτε και καμιά στροφή!

Μια έξυπνη λύση για να ενεργοποιήσετε τον οργανισμό σας είναι να το ρίξετε στο χορό! Δεν θα ξεμεθύσετε αμέσως αλλά θα ιδρώσετε και θα αποβάλετε οινόπνευμα. Επίσης, με την κίνηση, θα αυξηθούν οι καύσεις και θα μεταβολιστεί καλύτερα το αλκοόλ, ενώ θα κάψετε και μερικές θερμίδες.

Αν παρ’ όλα αυτά δεν καταφέρατε να συγκρατηθείτε και έχετε ξυπνήσει με το πιο βαρύ κεφάλι τότε υπάρχουν κάποια κολπάκια που θα σας βοηθήσουν  να σηκωθείτε απ’ το κρεβάτι.

  • Πιείτε πολύ νερό και φρέσκους χυμούς για να καταπολεμήσετε την αφυδάτωση και να αποβάλλετε το αλκοόλ μέσω της ούρησης
  • Πιείτε ένα βαρύ γλυκό καφεδάκι. Από τη μια η καφεΐνη διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, άρα δρα αντίθετα στην κατασταλτική δράση του οινοπνεύματος, και από την άλλη η ζάχαρη βοηθάει στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της υπογλυκαιμίας που προκαλεί το αλκοόλ, καθώς αναστέλλει τη διαδικασία παραγωγής γλυκόζης από το ήπαρ.
  • Σφίξτε τα δόντια και κάντε ένα κρύο ντουζ. Θα αναζωογονηθείτε!
  • Μην επιβαρύνετε το στομάχι σας με περιττά τσιμπολογήματα και βαριές τροφές.
  • Αν έχετε τάση για εμετό να κάνετε! Αν πάλι νιώθετε ότι θέλετε αλλά δεν μπορείτε πιείτε ένα ποτηράκι νερό με λεμόνι.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

RELATED POSTS