Γυμνάζεσαι αλλά δε βλέπεις ιδιαίτερη διαφορά στο σώμα και στις αντοχές σου; Ίσως χρειάζεται να αλλάξεις το είδος της προπόνησης που έχεις επιλέξει…

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι ο σωματότυπος που έχει κάποιος  παίζει μεγάλο ρόλο και σύμφωνα με αυτόν θα πρέπει να επιλεγεί το πιο κατάλληλο είδος γυμναστικής ,για να δει κανείς τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Οι σωματότυποι που υπάρχουν είναι τρεις, ο εκτόμορφος, ο μεσόμορφος και ο ενδόμορφος. Δες παρακάτω τα στοιχεία που συνήθως εμφανίζονται σε κάθε έναν από αυτούς τους τύπους και επέλεξε τις πιο αποδοτικές ασκήσεις για εσένα.

Εκτομορφικός τύπος σώματος

Είσαι ψηλός-η και  μικροκαμωμένος-η. Μπορεί να μην αυξάνεται εύκολα το βάρος (ή οι μύες!) σου, αλλά αυτό δε σημαίνει πως είσαι υγιής – η έλλειψη άσκησης μπορεί να βλάψει το καρδιαγγειακό σου σύστημα. Ενίσχυσε το σώμα σου με αεροβική άσκηση και συμπερίλαβε στο πρόγραμμά σου προπονήσεις με αντιστάσεις για να διατηρήσεις έναν υγιή δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ).

Η άσκησή σου: Οι υψηλής έντασης διαλειμματικές προπονήσεις (ΗΙΙΤ) θα γυμνάσουν όλους τους μυς σου. Αντικατάστησε τις ασκήσεις μυϊκής απομόνωσης στο γυμναστήριο με συνδυαστικές, που γυμνάζουν μεγαλύτερες μυϊκές ομάδες, όπως καθίσματα και κωπηλατική.

Μεσομορφικός τύπο σώματος 

Έχεις αθλητικό τύπο. Μπορεί να έχεις υψηλό μεταβολισμό και κύτταρα που ανταποκρίνονται καλά στην αύξηση μυϊκού ιστού. Έλεγχε τη θερμιδική σου πρόσληψη, καθώς μπορεί να παίρνεις εύκολα λίπος. Εστίασε στην ενέργεια που δαπανάς όταν εκτελείς προπονήσεις μεγάλης διάρκειας ή υψηλής έντασης.

Η άσκησή σου: Εναλλαγές στις προπονήσεις σου: τρέξιμο, κολύμπι, κωπηλατική ή στατικό ποδήλατο μαζί με ασκήσεις με μέτρια βάρη. Ο συνδυασμός της αεροβικής άσκησης με τις αντιστάσεις θα σε κρατήσει σε φόρμα.

Ενδομορφικός τύπο σώματος

Τυπικά, πιο κοντούληδες-ες και γεροδεμένοι-ες. Ιδιαίτερα οι γυναίκες με αυτόν το σωματότυπο αποθηκεύουν εύκολα λίπος και τείνουν να είναι πιο στρογγυλές στην περιοχή της μέσης. Μπορούν, επίσης, να αυξάνουν εύκολα τη μυϊκή τους μάζα, που σημαίνει ότι χρειάζονται λίγη άσκηση με βάρη για να φανεί στο σώμα τους η γράμμωση. Πρόσεχε τι τρως για να αποφύγεις την αύξηση βάρους.

Η άσκησή σου: Συμπερίλαβε πολλή αεροβική στη ρουτίνα σου για να καις τυχόν επιπλέον θερμίδες και απόφυγε την παχυσαρκία. Αν θέλεις να κάψεις γρήγορα θερμίδες, κάνε προπονήσεις ΗΙΙΤ.

*με στοιχεία από το shape.gr

Related Posts