Μαγειρική

Mία κουταλιά μπορεί να απογειώσει τη γεύση! Υγιεινά γεύματα με προσθήκη μαρμελάδας

Η μαρμελάδα είναι, παραδοσιακά, γνωστή ως το καλύτερο και πιο νόστιμο spread σε ψωμί ή τοστ. Θεωρείται τέλειο συνοδευτικό για το φυστικοβούτυρο – ή παλιότερα το βούτυρο – με μία και μόνο κουταλιά από αυτήν να κρύβει ατελείωτη γεύση.

Και δεν είναι μόνο η τελευταία που κάνει τη μαρμελάδα να κερδίζει. Το spread αυτό, αν πληροί κάποιες προϋποθέσεις, μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας και της ισορροπημένης διατροφής. Σε αντίθεση με το βούτυρο, τη μαργαρίνη, τα αλείμματα σοκολάτας ή το τυρί, οι μαρμελάδες δε συμβάλλουν στην αύξηση της χοληστερόλης και του λίπους στο σώμα μας. Η μαρμελάδα βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους, όταν επιλέγεις να καταναλώσεις σωστές μερίδες.

Πώς όμως μπορείς να εντάξεις τη μαρμελάδα στη διατροφή σου, έτσι ώστε να έχεις μεγαλύτερη ποικιλία;

Θέλοντας να σκεφτούμε πέρα από το κλασικό τοστ, ποιες άλλες είναι οι δυνατότητες για χρήση της μαρμελάδας στην καθημερινότητά μας; Από το πρωινό μέχρι τα σνακ ή τα γεύματά σου, ακολουθούν μερικοί άλλοι τρόποι για να χρησιμοποιήσεις τις μαρμελάδες με μεγαλύτερη ποικιλία στο πρόγραμμά σου.

1.Πρόσθεσε μαρμελάδα στο γιαούρτι ή το oatmeal σου

Για ένα γλυκό και υγιεινό πρωινό, χωρίς βαρείς υδατάνθρακες όπως είναι το ψωμί, μπορείς να προσθέσεις λίγη μαρμελάδα στο γιαούρτι ή το porridge σου. Σε συνδυασμό και με ξηρούς καρπούς ή βούτυρο από αυτούς, θα έχεις ένα φανταστικό αποτέλεσμα που θα σε κρατήσει χορτάτη και θα σου χαρίσει έξτρα απόλαυση και γεύση.

Μια μαρινάδα από σάλτσα σόγιας και μαρμελάδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα είδη πρωτεϊνών, από το τόφου – αν είσαι vegan – μέχρι και τα φιλέτα κοτόπουλου ή μοσχαριού.

Ζέστανε σε κατσαρόλα 1/2 βάζο μαρμελάδα φρούτων και πρόσθεσε σε 1 κ.γ. μουστάρδα, 2 σκελίδες σκόρδο και μια πρέζα φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι. Τοποθέτησε την πρωτεΐνη της επιλογής σου (κοτόπουλο, χοιρινό, ψάρι ή ό,τι άλλο θέλεις) σε πλαστική σακούλα, περιέχυσε με τη μαρινάδα και άφησε στο ψυγείο για 2 ώρες, πριν το μαγειρέψεις.

 

3.Ιδανικές για να γαρνίρεις κρεμώδη επιδόρπια

Για να δώσεις έξτρα γεύση, με πιο υγιεινό τρόπο, στα επιδόρπιά σου, πρόσθεσε μαρμελάδα στην πουτίγκα, την πανακότα, ακόμα και στο παγωτό σου. Μπορείς να δημιουργήσεις μόνη σου και μία πολύ γρήγορη και υγιεινή εκδοχή “cheesecake”, χρησιμοποιώντας ως βάση λίγη βρώμη ή γκρανόλα ή κράκερς – ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις γεύσεις σου, τυρί κρέμα light και Extra Μαρμελάδα Φράουλα.

 

4.Φτιάξε dressing για τη σαλάτα σου

H γλυκύτητα της μαρμελάδας θα σε βοηθήσει να εξισορροπήσεις τη βινεγκρέτ σου για τις αγαπημένες σου σαλάτες και θα την απογειώσει γευστικά.

Για να τη φτιάξεις θα χρειαστείς 1/3 κούπας Extra μαρμελάδα της αρέσκειάς σου, 1/4 κούπας ελαιόλαδο, λίγο ξίδι και λίγο αλάτι που θα αναμείξεις μέχρι να γίνουν ένα ομοιόμορφο μείγμα.

 

5.Πρόσθεσε μαρμελάδα στα smoothies σου

Σε ένα μπλέντερ ανάμειξε μαρμελάδα ,γάλα, φρέσκα φρούτα και γιαούρτι. Η μαρμελάδα θα ενισχύσει τη γεύση των φρούτων στο σμούθι σου αλλά και θα δώσει και μια γλυκιά – αλλά υγιεινή – νότα στο αποτέλεσμα.

*με στοιχεία από το shape.gr

Related Posts