August 13, 2022

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

Φυσικοί τρόποι να σταματήσεις τον ενοχλητικό βήχα

Σίγουρα το να έχεις βήχα είναι τουλάχιστον εκνευριστικό έως και πολύ άβολο! Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε όλο και κάποιος θα σε κοιτάξει περίεργα αν βήχεις έντονα…

Καταρχάς ο βήχα είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό, αφού είναι ο τρόπος του οργανισμού μας να καθαρίζει τους αεραγωγούς του από βλέννα, σκόνη, σάλιο ή ακόμα και φαγητό. Όταν όμως ο βήχας διαρκεί πολλές μέρες, είναι πολύ έντονος ή δυσκολεύεις την αναπνοή, τότε σίγουρα χρειάζεσαι μια επίσκεψη σε γιατρό. Ωστόσο, εάν αντιμετωπίζεις απλώς έναν κανονικό βήχα, μπορείς να δοκιμάσεις λύσεις στο σπίτι που θα σε ανακουφίσουν άμεσα και μάλιστα πολύ πιο αποτελεσματικά από ένα σιρόπι για βήχα.

Τρόποι αντιμετώπισης βήχα

1.Πιές πολλά υγρά 

Προσπάθησε να πίνεις όσο περισσότερο νερό μπορείς και προτίμησε τις σούπες για φαγητό. Τα υγρά και ιδιαίτερα τα ζεστά ροφήματα βοηθούν στο να μαλακώσει η βλέννα και έτσι αποβάλλεται πολύ πιο εύκολα από τον οργανισμό. Επίσης καταπραΰνουν το λαιμό και δε νιώθεις τόσο έντονα την ξηρότητα.

2.Ρόφημα με τζίντζερ 

Δεν είναι τυχαίο που το τζίντζερ(πιπερόριζα) από την αρχαιότητα ακόμα χρησιμοποιούνταν κατά κόρον στη μαγειρική, στην ιατρική ακόμα και σε λατρευτικές τελετουργίες. Εκτός από το ευχάριστο άρωμά του  και  τη γεύση που έχει, το τζίντζερ λειτουργεί ως αποσυμφορητικό και μπορεί να χαλαρώσει τους μύες γύρω από τον αεραγωγό μας. Είναι ένα υπέροχο αντιφλεγμονώδες και χρησιμοποιούνταν ανέκαθεν σε οικιακές θεραπείες για τον βήχα.

3.Ανέπνευσε από τη μύτη

Ο βήχας συνοδεύεται από ένα εκνευριστικό γαργαλητό χαμηλά στο λαιμό που δε σε αφήνει να αναπνεύσεις ελεύθερα. Χαλάρωσε και προσπάθησε να αναπνέεις από τη μύτη. Αυτή η τεχνική ανοίγει ένα διαφορετικό μέρος του αεραγωγού.

4.Ρόφημα με θυμάρι

Έρευνες έχουν δείξει ότι το θυμάρι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του βήχα και να καταπολεμήσει τη βρογχίτιδα. Μπορείς να  αναμίξεις μια κουταλιά της σούπας αποξηραμένο θυμάρι σε ένα φλιτζάνι βραστό νερό, να το αφήσεις να βράσει για λίγο, να το στραγγίξεις και στη συνέχεια να προσθέσεις λίγο χυμό λεμονιού και μέλι.

5.Ατμός

Εισπνέοντας βαθιά ατμό θα βοηθήσεις να αραιώσει λίγη από την παχύτερη βλέννα στη μύτη σου και θα υγράνεις το πίσω μέρος του λαιμού σου, που σίγουρα θα νιώθεις πολύ ξηρό. Μπορείς να βράσεις νερό σε ένα κατσαρολάκι και να καθίσεις από πάνω ακριβώς κάνοντας βαθιές εισπνοές ή να κάνεις ένα ντουζ με αρκετά ζεστό νερό, ώστε να καθίσεις για λίγη ώρα στους υδρατμούς.

6. Ένα κουταλάκι μέλι

Φάε μια κουταλιά μέλι και άφησε το να κυλήσει αργά κάτω στο λαιμό σου. Το μέλι επικαλύπτει τον λαιμό και ανακουφίζει από ενοχλήσεις. Δοκίμασέ το το βράδυ που συνήθως ο βήχας γίνεται πιο έντονος.

7.Πρόσεξε τη διατροφή σου

Υπάρχει περίπτωση ο βήχας σου να προκύπτει από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Τα οξέα από το στομάχι ανεβαίνουν πίσω στον οισοφάγο και τον ερεθίζουν. Υπάρχουν κάποιες τροφές που μπορεί να το πυροδοτήσουν αυτό. Τα έντονα μπαχαρικά ή καυτερά, τα γαλακτοκομικά, τα βαριά λίπη , η καφεΐνη και το αλκοόλ είναι κάποιες από τις τροφές που καλό θα ήταν να αποφεύγεις, ιδιαίτερα το βράδυ.

8.Καθάρισε καλά τη μύτη σου

Η συμφόρηση και η ιγμορίτιδα είναι κοινά ερεθίσματα για τον βήχα, λόγω της ρινικής βλεννών που καταλήγουν στο πίσω μέρος του λαιμού, ειδικά κατά τη διάρκεια του ύπνου. Ο φυσιολογικός ορός μπορεί να κάνει καταπληκτική δουλειά στο να καθαρίσει σε βάθος τη ρινική κοιλότητα.

9.Διατήρησε κάποια υγρασία την ατμόσφαιρα του σπιτιού σου  

Αν ο χώρος που περνάς αρκετές ώρες μέσα στην ημέρα σου είναι συνεχώς ξηρός τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αυτό να σου προκαλεί το βήχα. Περιόρισε τη χρήση του κλιματιστικού ή χρησιμοποίησε μια συσκευή υγραντήρα που θα επαναφέρει λίγη υγρασία στον αέρα που αναπνέεις.

Facebook
Twitter
Pinterest

RELATED POSTS