Με προφίλ θρεπτικών συστατικών παρόμοιο με αυτό που έχουν άλλα δημοφιλή φυλλώδη λαχανικά, αλλά και με ορισμένες αξιοσημείωτες διαφορές, αυτό το κόκκινο συστατικό της σαλάτας και των σάντουιτς γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της ισορροπημένης διατροφής και της καλής υγείας των ματιών και της καρδιάς– Δείτε γιατί

Το κόκκινο μαρούλι είναι ένα λαχανικό γεμάτο θρεπτικά συστατικά, που διαθέτει μεγάλη ποικιλία σημαντικών βιταμινών και μετάλλων, ενώ παράλληλα περιέχει πολύ λίγες θερμίδες. Εκτός από το έντονο κόκκινο χρώμα του που προσφέρει γεύση και χρώμα στις σαλάτες και τα σάντουιτς, το λαχανικό αυτό προσφέρει αναρίθμητα οφέλη στην υγεία.

Παρακάτω θα βρείτε τρία από τα σημαντικότερα:

1. Είναι γεμάτο ισχυρά αντιοξειδωτικά

Το κόκκινο μαρούλι περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά τα οποία προστατεύουν το σώμα από τις βλάβες που προκαλούν τα ασταθή μόρια που λέγονται ελεύθερες ρίζες. Η ύπαρξη πολλών ελεύθερων ριζών στο σώμα μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης διάφορων παθήσεων. Είναι πλούσιο στο αντιοξειδωτικό β καροτίνη, μια καροτενοειδή χρωστική ουσία την οποία το σώμα μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Οι επαρκείς ποσότητες β καροτίνης μπορούν να ενισχύσουν την όραση και να μειώσουν τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, πάθηση των ματιών που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της όρασης.

Επιπλέον, το συγκεκριμένο λαχανικό παίρνει το κόκκινο-μωβ χρώματα του από τις ανθοκυανίνες, μια ομάδα φλαβονοειδών αντιοξειδωτικών. Μια διατροφή πλούσια σε ανθοκυανίνες μπορεί να καταπολεμήσει τη φλεγμονή και συνδέεται με βελτιώσεις στους παράγοντες κινδύνου καρδιακών παθήσεων, όπως η HDL (καλή) και LDL (κακή) χοληστερόλη.

Τέλος, είναι καλή πηγή βιταμίνης C, ενός ακόμα ισχυρού αντιοξειδωτικού. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και ορισμένων τύπων καρκίνου.

2. Μπορεί να κρατήσει την καρδιά μας υγιή

Σε γενικές γραμμές, μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Παρόλο που καμία μελέτη έως τώρα δεν έχει εξετάσει τις επιδράσεις του κόκκινου μαρουλιού στην καρδιακή υγεία, το λαχανικό αυτό έχει πράγματι ορισμένες ιδιότητες που ωφελούν την καρδιά.

Για παράδειγμα, μόλις 85 γραμμάρια παρέχουν το 3% της ημερήσιας αξίας σε μαγνήσιο και το 5% σε κάλιο. Η ποσότητα αυτή είναι ακριβώς όσο χρειάζεται για μια μέτριου μεγέθους σαλάτα. Το κάλιο και το μαγνήσιο διατηρούν υγιή τον καρδιακό ρυθμό και συμβάλλουν στη χαλάρωση των κυττάρων του καρδιακού μυός.

Επιπλέον, η έλλειψη και στα δύο αυτά μέταλλα έχει συνδεθεί με αναρίθμητες καρδιακές διαταραχές, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η καρδιακή ανεπάρκεια και η στεφανιαία νόσος.

3. Συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από υπέρταση, κατάσταση που κάνει την καρδιά να δουλεύει γρηγορότερα και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο του ατόμου για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Το κάλιο, το οποίο βρίσκεται σε επαρκείς ποσότητες στο κόκκινο μαρούλι, φαίνεται πως μειώνει την αρτηριακή πίεση, περιορίζοντας τις επιδράσεις του νατριού και βοηθώντας στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων.

Η αύξηση της κατανάλωσης κόκκινου μαρουλιού παράλληλα με άλλα τρόφιμα πλούσια σε κάλιο, όπως το αβοκάντο και τα φασόλια, μπορεί να συμβάλει στην διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της αρτηριακής πίεσης.

Πηγή: ygeiamou.gr

Related Posts