July 1, 2022

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

Τα 5 κορυφαία οφέλη της γλυκοπατάτας για την υγεία

Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και βιταμίνη Β6, η οποία είναι σημαντική για την υγεία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος. … Ακόμα καλύτερα, μια γλυκοπατάτα έχει περίπου τέσσερα γραμμάρια φυτικών ινών, οι οποίες σας βοηθούν να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος και μειώνουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών όπως ο διαβήτης τύπου 2 και η υψηλή χοληστερόλη. Οι πολύχρωμοι πολύτιμοι λίθοι προσφέρουν μερικά αρκετά εντυπωσιακά προνόμια υγείας.

Ακολουθούν πέντε οφέλη της γλυκοπατάτας:

1. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου
Ενώ δεν υπάρχουν «υπερτροφές» που μπορούν να αποτρέψουν τον καρκίνο και ορισμένοι παράγοντες κινδύνου για καρκίνο δεν σχετίζονται με τη διατροφή, υπάρχουν στοιχεία ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου. Τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, ενώσεις που βοηθούν στην άμυνα του οργανισμού από τις βλάβες από τις «ελεύθερες ρίζες». Μελέτες έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά στη φλούδα της γλυκοπατάτας, ειδικά η μωβ γλυκοπατάτα, μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση αυτής της διαδικασίας οξείδωσης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο καρκίνου. Για να έχετε τη μέγιστη θρεπτική αξία από τις γλυκοπατάτες σας, μην ξεφλουδίζετε – απλώς τρίψτε καλά πριν τις μαγειρέψετε.

2. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία του πεπτικού συστήματος
Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι οποίες έχουν αποδειχθεί ότι προάγουν ένα υγιές πεπτικό σύστημα. Μεγάλο μέρος της έρευνας μέχρι στιγμής έχει διεξαχθεί σε ζώα, αλλά φαίνεται ότι τα υψηλά επίπεδα φυτικών στερολών (φυτοστερολών) στις γλυκοπατάτες μπορεί να έχουν προστατευτική επίδραση στο πεπτικό σύστημα και μπορεί να είναι χρήσιμα για την πρόληψη και τη διαχείριση του δωδεκαδακτύλου και του στομάχου. έλκη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που οφείλονται σε ΜΣΑΦ (μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα, όπως η ιβουπροφαίνη).

3. Μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση του διαβήτη τύπου 2
Ενδιαφέροντα ευρήματα δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωση γλυκοπατάτας και φύλλων γλυκοπατάτας μπορεί να βελτιώσει τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα στον διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερα στοιχεία από καλά σχεδιασμένες δοκιμές για να επιβεβαιωθούν αυτά τα ευρήματα.

4. Βοηθάει στην υγεία των ματιών
Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε βήτα-καροτίνη – στην πραγματικότητα, είναι αυτό που δίνει σε αυτή τη ρίζα τη λαμπερή πορτοκαλί σάρκα της. Όταν τρώμε βήτα-καροτίνη, το σώμα μας τη μετατρέπει σε βιταμίνη Α, η οποία στη συνέχεια χρησιμοποιείται για να σχηματίσει υποδοχείς ανίχνευσης φωτός στο μάτι. Αυτό είναι σημαντικό για τη νυχτερινή όραση και τη διατήρηση της υγείας του ματιού.

5. Μπορεί να υποστηρίξει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού
Όντας πλούσιες σε βήτα-καροτίνη, οι γλυκοπατάτες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην υποστήριξη της λειτουργίας του ανοσοποιητικού. Αυτό συμβαίνει επειδή η βιταμίνη Α είναι σημαντική για τη διατήρηση της ακεραιότητας των βλεννογόνων στο αναπνευστικό σύστημα και το έντερο.

Facebook
Twitter
Pinterest

RELATED POSTS