Κατά την κατάθεση του, ο μάρτυρας εμφανίστηκε μετανιωμένος για την εξώδικη απάντηση που είχε υπογράψει και είχε σταλεί στους μηχανοδηγούς και η οποία υποβάθμιζε τις καταγγελίες για κενά ασφαλείας στον σιδηρόδρομο.
Στην εξώδικη απάντηση αναφέρθηκε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη, θυμίζοντας στον κ. Πατέρα πως «τον Νοέμβριο του 2022 υπογράψετε ένα εξώδικο στο οποίο υποστηρίζετε πως ο οργανισμός εισέρχεται σε μία περίοδο εκσυγχρονισμού χάριν στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης του υπουργείου και του οργανισμού τον οποίο διοικείτε, εκσυγχρονισμό και ασφάλειας αντίστοιχης των απαιτήσεων της εποχής και της χώρας».
Στην ερώτησή της, αν θα υπογράφατε ξανά αυτό το εξώδικο μετά από όσα συνέβησαν, ο Σπύρος Πατέρας απάντησε ότι σήμερα δεν θα την υπέγραφε και δεν θα την απέστελνε.
Σε άλλο σημείο της κατάθεσή του, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ υποστήριξε πως τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση είχαν καταστεί μη λειτουργικές εδώ και πολλά χρόνια, ακόμα και πριν το 2014.
Παράλληλα μίλησε για υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι η «τρύπα» έφτανε τα 50 εκατ. Ευρώ το χρόνο, και πως η Hellenic Train δεν κατέβαλε στον ΟΣΕ τα οφειλόμενα τέλη πρόσβασης υποδομής, παρά την ύπαρξη αντίστοιχης συμβατικής υποχρέωσης. «Η υποχρηματοδότηση δεν δημιούργησε προβλήματα ως προς την ασφάλεια, αλλά ως προν την συντήρηση», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την κατάσταση στο προσωπικό του ΟΣΕ ο κ. Πατέρας είπε ότι σε σύνολο 2097 οργανικών θέσεων τις οποίες είχε θεσπίσει η κυβέρνηση της ΝΔ, υπηρετούσαν στον ΟΣΕ 731 υπάλληλοι.
«Ο Οργανισμός έχει αποψιλωθεί» συνέχισε και πρόσθεσε πως για να καλυφθούν ανάγκες έχουν προσληφθεί με μπλοκάκι, 202 εργαζόμενοι, οι οποίο σύμφωνα με τον ίδιο πέρασαν την ίδια εκπαίδευση και τηρήθηκαν οι ίδιες διαδικασίες με αυτές που προβλέπονται στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
Αναφορικά με τη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, για την οποία βαρύνεται με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος, ο Σπύρος Πατέρας κατέθεσε πως δεν υπήρχε απόφαση της διοίκησης, ή των υπηρεσιών για ηλικιακό όριο.
ΠΗΓΗ – DNEWS.GR