August 13, 2022

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

Πόσο πρέπει να απέχει η οθόνη του υπολογιστή από τα μάτια μας

Οι υπολογιστές, τα τάμπλετς και τα κινητά έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Είτε δουλεύουμε διαδικτυακά, είτε διασκεδάζουμε βλέποντας ταινίες ή διαβάζοντας ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, οι ώρες μέσα στην ημέρα που περνάμε μπροστά σε μια οθόνη είναι πολλές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα μάτια μας να καταπονούνται πολύ, γιατί η οθόνη τα κάνει να  δουλεύουν πολύ πιο σκληρά, καθώς οι απαιτήσεις εστίασης και κίνησης των ματιών ασκούν πρόσθετες πιέσεις στο οπτικό σύστημα.

Γι’αυτό πολλά άτομα αντιμετωπίζουν δυσφορία στα μάτια και προβλήματα όρασης, όταν κοιτούν ψηφιακές οθόνες για παρατεταμένες περιόδους.

Τα συνήθη συμπτώματα

  • Καταπόνηση των ματιών
  • Πονοκέφαλος
  • Θολή όραση
  • Ξηροφθαλμία
  • Πόνος στον αυχένα και στους ώμους

Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να προκληθούν από:

  • Κακό φωτισμό
  • Αντανακλάσεις στην οθόνη
  • Λανθασμένες αποστάσεις θέασης
  • Κακή στάση σώματος μπροστά στην οθόνη
  • Μη διορθωμένα προβλήματα όρασης

Η σωστή απόσταση και θέση της οθόνης

  • Θέση της οθόνης του υπολογιστή. Οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν πιο άνετο να κοιτούν έναν υπολογιστή όταν τα μάτια κοιτάζουν προς τα κάτω. Βέλτιστα, η οθόνη του υπολογιστή θα πρέπει να βρίσκεται λίγο πιο  κάτω από το επίπεδο των ματιών.
  • Φωτισμός. Τοποθετήστε την οθόνη του υπολογιστή έτσι ώστε να αποφεύγεται η αντανάκλαση, ιδιαίτερα από τον φωτισμό οροφής ή τα παράθυρα. Χρησιμοποιήστε περσίδες ή κουρτίνες στα παράθυρα και αντικαταστήστε τους λαμπτήρες στα φωτιστικά γραφείου με λαμπτήρες χαμηλότερης ισχύος.
  • Φίλτρο οθόνης. Εάν δεν υπάρχει τρόπος να ελαχιστοποιήσετε την αντανάκλαση από πηγές φωτός, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε ένα φίλτρο αντανάκλασης οθόνης. Αυτά τα φίλτρα μειώνουν την ποσότητα του φωτός που ανακλάται από την οθόνη.
  • Θέση καθίσματος. Οι καρέκλες πρέπει να έχουν άνετη επένδυση και να προσαρμόζονται στο σώμα. Το ύψος της καρέκλας πρέπει να ρυθμιστεί έτσι ώστε τα πόδια να ακουμπούν στο πάτωμα. Οι βραχίονες θα πρέπει να ρυθμίζονται για να παρέχουν υποστήριξη κατά την πληκτρολόγηση και οι καρποί δεν πρέπει να ακουμπούν στο πληκτρολόγιο κατά την πληκτρολόγηση.
  • Διαλείμματα ξεκούρασης. Για να αποφύγετε την καταπόνηση των ματιών,  ξεκουράστε τα μάτια για 15 λεπτά μετά από δύο ώρες συνεχούς χρήσης υπολογιστή. Επίσης, για κάθε 20 λεπτά παρακολούθησης υπολογιστή, κοιτάξτε στο βάθος του δωματίου σας για 20 δευτερόλεπτα, για να δώσετε στα μάτια την ευκαιρία να εστιάσουν ξανά.
  • Πετάρισμα των βλεφάρων. Για να ελαχιστοποιήσετε τις πιθανότητες εμφάνισης ξηροφθαλμίας, όταν χρησιμοποιείτε υπολογιστή, προσπαθήστε να τα ανοιγοκλείνετε συχνά. Το ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων διατηρεί την μπροστινή επιφάνεια του ματιού υγρή.

*με πληροφορίες από το www.aoa.org

Facebook
Twitter
Pinterest

RELATED POSTS