August 13, 2022

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

Ποιο είναι το πιο υγιεινό τυρί; Οι καλύτερες επιλογές, σύμφωνα με τους ειδικούς

Το τυρί είναι ένα προϊόν, το οποίο πολύ κόσμος και ειδικά εμείς οι Έλληνες το έχουμε καθημερινά στη διατροφή μας. Μάλιστα εμείς παράγουμε και τυριά Π.Ο.Π, που είναι πεντανόστιμα και πολύ δύσκολο να τους αντισταθείς. Το τυρί αποτελεί πολύ καλή πηγή  πρωτεΐνης, ασβεστίου, βιταμινών και απαραίτητων αμινοξέων. Είναι επίσης μια τροφή πλούσια σε θερμίδες και μπορεί να είναι πλούσια σε λιπαρά και νάτριο. Ορισμένα τυριά μπορούν επίσης να είναι καλή πηγή προβιοτικών όπως η φέτα, το κατσικίσιο τυρί και το τυρί από ωμό ή μη παστεριωμένο γάλα.

Όσο όμως και να απολαμβάνουμε την κατανάλωση τυριών θα πρέπει να προσέξουμε τις ποσότητες ,γιατί μπορεί πολύ εύκολα να ανέβουν οι θερμίδες κατακόρυφα.

Η πρωτεΐνη που βρίσκεται στο τυρί είναι μια καλή εναλλακτική της πρωτεΐνης που προέρχεται από κρέας, επειδή εξακολουθεί να είναι ζωικής προέλευσης και περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται το σώμα, αλλά δεν μπορεί να συνθέσει από μόνο του. Αυτό κάνει το τυρί μια πλήρη πρωτεΐνη, πρόσθεσε. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με όλα τα θέματα διατροφής, είναι η συνολική ισορροπία του τι τρώτε καθημερινά.

Ricotta, ο μεγάλος νικητής

Εγκεκριμένοι διαιτολόγοι του NYU Langone, συμφωνούν ότι η ricotta είναι νικητής στο τμήμα υγιεινής. Το όνομα του τυριού μεταφράζεται σε «μαγειρεμένο ξανά» και εξηγούν ότι η αυθεντική ρικότα παράγεται με την επεξεργασία του ορού γάλακτος που έχει απομείνει μετά την πήξη του γάλακτος (όπως το πρόβειο γάλα) για την παραγωγή τυριού (όπως το πεκορίνο). Η Ricotta έχει υψηλή συγκέντρωση πρωτεΐνης ορού γάλακτος, η οποία απορροφάται πολύ εύκολα από τον οργανισμό και περιέχει ένα πολύ ευρύ φάσμα αμινοξέων. Γι’αυτό αποτελεί ιδανική λύση για κάποιον που θέλει να χτίσει μυς, δύναμη, ενώ παράλληλα να χάσει λίπος και βάρος.

Σκληρό τυρί

Τα πιο σκληρά τυριά όπως το parmigiano, το pecorino ή το gouda είναι επίσης από τις πιο υγιεινές επιλογές, όταν καταναλώνονται με μέτρο. Επειδή περιέχουν λιγότερο νερό και είναι πιο συμπυκνωμένα τα σκληρά τυριά έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο και πιθανότατα χορταίνετε με μικρότερες ποσότητες, επομένως έχετε την τάση να μην υπερκαταναλώνετε.
Ωστόσο,τα σκληρότερα τυριά μπορεί επίσης να έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε νάτριο από τα πιο μαλακά. Eπομένως, οι  υπερτασικοί ή όσοι πρέπει πραγματικά να ελέγχετε την πρόσληψη νατρίου ή όσοι έχουν προβλήματα με τα νεφρά, τότε πιθανώς να πρέπει να προτιμήσουν ένα πιο μαλακό τυρί.

Το καλύτερο τυρί για διαχείριση βάρους

Τα τυριά που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και χαμηλότερα σε λιπαρά είναι εξαιρετικές επιλογές για όσους θέλουν να διαχειριστούν το βάρος τους. Ένας καλός τρόπος για να προσδιορίσετε ποια τυριά ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία είναι να εξετάσετε την αναλογία πρωτεΐνης προς θερμίδες 1:10. «Για κάθε 100 θερμίδες, θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 10 γραμμάρια πρωτεΐνης — αυτό θα σας πει αν είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης και στη συνέχεια ένα πιο υγιεινό τυρί», εξηγεί ο διατροφολόγος Martorano. Μερικά τυριά που συνέστησε με βάση αυτό είναι το ελαφρύ ελβετικό τυρί, το ελαφρύ τυρί τσένταρ και η ρικότα.

Τυρί προς αποφυγή

Εάν είναι δυνατόν, αποφύγετε τα εξαιρετικά επεξεργασμένα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του τυριού σε κονσέρβες, τις ατομικές τυλιγμένες φέτες και εκείνα τα κομμάτια που δεν χρειάζεται καν να μπουν στο ψυγείο. Tα τυριά σε μορφή σπρέυ, το αμερικανικό τυρί, ακόμη και το τυρί κρέμα, παρέχουν ελάχιστη πρωτεΐνη για πολύ υψηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος και νάτριο. Κάποια από αυτά τα σκευάσματα δεν συμπεριλαμβάνονται καν στην κατηγορία των πραγματικών τυριών και δεν εγκρίνονται  από Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ. Άλλωστε το φρέσκο είναι πάντα καλύτερο! Επίσης καλό είναι να αποφεύγετε τα προϊόντα χαμηλών λιπαρών γιατί είναι πάρα πολύ επεξεργασμένα, όπως τυρί χωρίς λιπαρά και μαγιονέζα χωρίς λιπαρά. Το πλήρες τυρί θα πρέπει να έχει μια θέση στη διατροφή σας. Είναι καλύτερα να έχετε μικρότερη ποσότητα από κάτι που είναι πιο υγιεινό και να το απολαύσετε!

Όλα με μέτρο

Είναι καλύτερο να σκεφτόμαστε το τυρί ως γευστικό παράγοντα παρά ως ένα γεύμα από μόνο του.  Αν συνδυάζουμε το τυρί με κάτι άλλο — ένα λαχανικό, ένα δημητριακό ολικής αλέσεως — αυτό θα το κάνει πιο  χορταστικό γεύμα. Η ρικότα για πρωινό, σε συνδυασμό με λίγη βρώμη και φρούτα, θα μπορούσε να είναι ένα υγιεινό ξεκίνημα για την ημέρα, όπως προτείνει ο διατροφολόγος Martorano. Ένα απογευματινό σνακ με ελβετικό τυρί και λαχανικά, ή ένα κράκερ ολικής αλέσεως, θα ήταν επίσης καλή ιδέα, είπε.

Τελικά όμως το καλύτερο τυρί είναι αυτό που μας προσφέρει τη μεγαλύτερη απόλαυση όταν το τρώμε… με φειδώ!!!

*με στοιχεία από το cnn-health

Facebook
Twitter
Pinterest

RELATED POSTS