October 14, 2024

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

Πανελλήνιες 2024: Το μήνυμα του αριστούχου Φίλιππου Ζαμπέτα Μουτάφη με 19.050 μόρια – Ψυχοφθόρο και άδικο το σύστημα

Φωτογραφία: EUROKINISSI
Ο αριστούχος Φίλιππος Ζαμπέτας Μουτάφης μιλά στο Dnews για την επιτυχία του αλλά δεν παραλείπει να ασκήσει κριτική και για το ψυχοφθόρο σύστημα εξετάσεων.

Η ανακοίνωση για τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2024 έφερε χαμόγελα ικανοποίησης στον Φίλιππο Ζαμπέτα Μουτάφη, μαθητή του 1ου ΓΕΛ Βριλησσίων που συγκαταλέγεται μεταξύ των εκλεκτών μαθητών που κατάφεραν να αναρριχηθούν στις θέσεις των αριστούχων, με άριστες βαθμολογίες παρά τα απαιτητικά θέματα των φετινών εξετάσεων.

Ο 17χρονος Φίλιππος είδε τους κόπους του να δικαιώνονται, συγκέντρωσε 19.050 μόρια, πετυχαίνοντας πολύ υψηλές βαθμολογίες, μεταξύ των οποίων δύο 20αρια σε Χημεία και Βιολογία και 19,1 στη Φυσική που αποτέλεσε μάθημα που σχεδόν το 60% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10.

Ο αριστούχος μαθητής ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Dnews να στείλει ενημέρωση για τις άριστες επιδόσεις του και σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του, έκανε τη δική του αποτίμηση των φετινών εξετάσεων, ζητώντας μας παράλληλα να του δώσουμε την ευκαιρία να μιλήσει για το ψυχοφθόρο και άδικο όπως το χαρακτήρισε πανελλαδικό σύστημα εξέτασης των μαθητών με τελικό στόχο την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

«Οι Πανελλήνιες είναι μία διαδικασία που απαιτεί πολύ κόπο αλλά κυρίως αφοσίωση. Παρ’ όλ’ αυτά, προσωπικά, το στοιχείο αυτό που με δυσκόλεψε δεν ήταν τόσο ο χρόνος που έπρεπε να αφιερώνω καθημερινά στο διάβασμα αλλά, πρωτίστως, η υπομονή και η επιμονή που χρειαζόταν ώστε να μπορώ να ανταπεξέλθω σε αυτό και να πετύχω το στόχο μου.

Ένα άλλο στοιχείο των Πανελληνίων που θεωρώ πώς δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζουμε εμείς, ως μαθητές που βρισκόμαστε στο τέλος του σχολείου, είναι ο ψυχοφθόρος χαρακτήρας του συστήματος αυτού.

Το άγχος που μας προκαλεί το γεγονός ότι ένα μέρος του μέλλοντος μας επηρεάζεται από μία εξέταση που διαρκεί 4 τρίωρα ήταν εξαντλητικό.Τα θέματα φέτος, συγκριτικά με τις υπόλοιπες χρόνιές, θεωρώ ότι παρουσίαζαν ένα μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, όχι τόσο στην Βιολογία και την Χημεία, αλλά κυρίως στην Φυσική.

Το απαιτητικό με τα θέματα της φυσικής ήταν κυρίως η ποσότητα, αν και αυτό με φόβισε κυρίως στην αρχή, όταν πρωτοαντίκρισα τα θέματα, ενώ, τελικά, με μια πάρα πάνω βιασύνη από αυτή που έχουμε συνηθίσει στα «κλασικά και συνηθισμένα» θέματα, κατάφερα να τα λύσω.

Στην Χημεία και την Βιολογία τα θέματα γενικά μου φάνηκαν βατά αν και στην βιολογία υπήρχε και εκεί ένα θέμα με την ποσότητα των ερωτήσεων.

Στην Έκθεση, παρά τον προβληματικό τρόπο που διδάσκεται και εξετάζεται το μάθημα αυτό, τα θέματα μου φάνηκαν συνηθισμένα εκτός από το πιο προσωπικό ύφος που απαιτούσε το θέμα Δ. Παρ’ όλ’ αυτά, με μία καλή προετοιμασία κατάφερα να ανταπεξέλθω.

Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες και φοβίες που είχα κατά την διάρκεια της χρόνιας ήταν το μάθημα της Έκθεσης. Θεωρώ ότι ο τρόπος που εξετάζεται, διδάσκεται και γενικά η φύση του μαθήματος αυτού είναι αρκετά προβληματική και άδικη για τους μαθητές.

Βρίσκω αδιανόητο το γεγονός ότι το μέλλον μας, ως μαθητές που επιθυμούμε να πετύχουμε μια σχολή, ανεξαρτήτως το πεδίο, εξαρτάται από ένα μάθημα, το οποίο διορθώνεται με ένα αρκετά υποκειμενικό τρόπο.

Τέλος, παρά την θετικά μου αποτελέσματα στις Πανελλήνιες, θεωρώ πως ο τρόπος που εξετάζονταν, εξετάζονται και θα συνεχίζουν να εξετάζονται οι μαθητές, είναι άδικός και ψυχοφθόρος. Ελπίζω να μην έρθουν αντιμέτωπες ακόμη πολλές γενιές με το σύστημα εξέτασης αυτό και εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές που έδωσαν και θα δώσουν Πανελλήνιες.»

ΠΗΓΗ – DNEWS.GR

Facebook
Twitter
Pinterest