February 21, 2024

|    To Ηλεκτρονικό περιοδικό της Στερεάς.

Αυτές είναι οι «παγίδες» στα νέα τιμολόγια ρεύματος

Πραγματικός γρίφος για τους καταναλωτές, τα νέα τιμολόγια ρεύματος.

Πολλές παγίδες, αλλά και σημεία που δεν μπορούν να «διαβαστούν», από τους απλούς καταναλωτές, κρύβουν οι νέοι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος, σύμφωνα με τον ενεργειακό επιθεωρητή κ. Μιχ. Χριστοδουλίδη. Ο κ. Χριστοδουλίδης αναφέρει στο Dnews, ότι σε κάθε τιμολόγιο, υπάρχουν «ψιλά γράμματα», που είναι ακατανόητα για τον μέσο πολίτη.

Ειδικότερα για το πράσινο τιμολόγιο,  κ. Χριστοδουλίδης αναφέρει, ότι υπάρχουν κάποιες «παγίδες», στο πράσινο τιμολόγιο, που θα πρέπει κάθε καταναλωτής να προσέξει, προκειμένου να μην πληρώσει «καπέλο», στο λογαριασμό.

«Η μεγαλύτερη κουβέντα γίνεται για το πράσινο τιμολόγιο, γιατί εκεί θεωρεί η κυβέρνηση ότι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός και θα πέσουν οι τιμές. Ενώ εκ πρώτης όψεως με το πράσινο τιμολόγιο, με την ενιαία μεθοδολογία τιμολόγησης, που θα κάνουν όλοι οι πάροχοι για να δώσουν μία τελική τιμή χρέωσης κιλοβατώρας, την πρώτη του μήνα, ο πολίτης θα ξέρει ανάμεσα σε όλες τις εταιρείες τις φθηνότερες τιμές. Αλλά δεν είναι έτσι. Στο πράσινο τιμολόγιο, η τιμολόγηση της κιλοβατώρας, συνίσταται από τους ακόλουθους παράγοντες. Από τη βασική τιμή εκκίνησης, που θα δώσουν όλοι οι πάροχοι την πρώτη Ιανουαρίου, από τους συντελεστές που θα μπουν στον μαθηματικό τύπο του μηχανισμού διακύμανσης, δηλαδή της ρήτρας αναπροσαρμογής, τα ποσοστά έκπτωσης και τα πάγια. Αυτά θα μπορεί να τα δει κάποιος από την πρώτη Ιανουαρίου και να βγάλει την απόφασή του. Το πρόβλημα είναι ότι ενώ σου λέει ότι η βασική τιμή εκκίνησης θα είναι σταθερή για έξι μήνες, δεν θα είναι σταθερό το ποσοστό της έκπτωσης. Έτσι την 1Η Φεβρουαρίου, να αλλάξει το ποσοστό. Δεν τον υποχρεώνει ο νόμος για έξι μήνες να έχει και τα ποσοστά έκπτωσης. Μπορεί δηλαδή κάποιοι πάροχοι να δώσουν χαμηλές τιμές εκκίνησης και τον επόμενο μήνα οι εκπτώσεις να πέσουν και στο μηδέν.

Άρα κοιτάμε πάντα την τιμή εκκίνησης και όχι την έκπτωση, γιατί αυτή μπορεί και να μηδενιστεί».

Για το πράσινο τιμολόγιο, ο κ. Χριστοδουλίδης, αναφέρει ότι ο καταναλωτής, θα πρέπει να προσέξει τρεις παράγοντες.

-Την τιμή εκκίνησης, χωρίς την έκπτωση.

-Τον συντελεστή προσαύξησης Α, να είναι κοντά στον αριθμό ένα και τρίτο,

-Το ανώτατο όριο ενεργοποίησης της ρήτρας, που θα του δώσει ο πάροχος να είναι πάνω από 100.

Σύμφωνα με τον κ. Χριστοδουλίδη, θα πρέπει κανείς να περιμένει την  πρώτη Ιανουαρίου και να δει τις τιμές. Και μετά να αποφασίσει. «Βέβαια ο καταναλωτής, μόνο τη βασική τιμή εκκίνησης μπορεί να καταλάβει, τα άλλα είναι πολύ δύσκολο να τα καταλάβει. Δεν μπορεί ο κοινός καταναλωτής να επιλύσει τον αλγόριθμο. Ακόμα και εμείς κάνουμε συσκέψεις και ημερίδες», αναφέρει.

Για τα υπόλοιπα τιμολόγια σημειώνει: «Για τα άλλα τιμολόγια τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Στο μπλε τιμολόγιο είναι συγκεκριμένα τα πράγματα. Είναι δεδομένη η χρέωση αλλά είναι υψηλή. Αν κάποιος έχει μεγάλη κατανάλωση δεν συμφέρει. Το κίτρινο φαίνεται πιο δίκαιο τιμολόγιο, γιατί εκεί έχεις μόνο τη χρηματιστηριακή διακύμανση και το ποσοστό κέρδους του παρόχου. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα πάρω αυτό το τιμολόγιο, αλλά δεν θα ξέρω την χρηματιστηριακή τιμή, του επόμενου μήνα. Μπορεί να είναι μεγαλύτερη, όπως και μικρότερη, ξέρεις όμως ότι εκεί είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα, αφού γνωρίζεις ότι παίρνεις ένα ρίσκο», καταλήγει.

Πηγή:dnews.gr

Facebook
Twitter
Pinterest